tiistai 17. syyskuuta 2013

VISUALISTIN TYÖKALUPAKKI

 Ainoa kirja, jonka kouluun hankkimme
on VISUALISTIN TYÖKALUPAKKI. Siinä on  85 sivua tärkeää tietoa ja paljon kuvia, joista näkee
miten esim. esillepanot tulisi tehdä.

Myymälän visuaalisella markkinoinnilla, luodaan
myymälään IMAGO, jonka tarkoituksena on houkutella asiakkaita myymälään.

Ensi vaikutelma, luo asiakkaille mielikuvan myymälästä, ja se ratkaisee paljon. Sisäänkäynnin pitää olla VALOISA ja SIISTI. Ensimmäisenä vastassa pitää olla houkuttelevin tuoteryhmä, että asiakas saadaan sisälle myymälään.

Esillepanon tarkoitus on tuoda tuotteet esille SELKEÄSTI ja HOUKUTTELEVASTI.
( niin ne myyvät itse itsensä)

Kuvat jotka olen tähän laittanut, ovat KODIN
YKKÖSESTÄ.
Tässä on PYSTYSUORA esillepano.




Mustaa, valkoista, harmaata...

...... ja toiset värit omassa hyllyssään.Tavarat ovat kauniisti ja väljästi esillä.
Uusi Kodin ykkönen on suuri, siisti, valoisa ja esillepanot ovat todella hienoja ja taidolla tehty.
VALAISTUS on hyvä ja kaikki tavarat pääsevät oikeuuksinsa, kun ne on oikein valaistu.

Tässä kuva meidän kirjasta.

Kuten valaistus, myös värien käytöllä luodaan mielihyvää. Niillä luodaan erilaisia
tunnelmia. LÄMPIMÄT värit ovat LÄHENTÄVIÄ ja tuovat pinnan
lähemmäksi, kun taas KYLMÄT värit VETÄVÄT kauemmaksi ja siksi niillä
luodaan syvyysvaikutelma. Kylmät värit koetaan rauhoittavina, kun taas lämpimät värit ovat
energisiä ja tuntuvat liikkuvan kohti katsojaa.
VÄREILLÄ voidaan vaikuttaa tilan kokoon, muotoon ja mittasuhteisiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti