perjantai 20. joulukuuta 2013

Työssäoppiminen 6 vko

Niin se aika menee ja 6 viikkoa työssäoppimista Raisiossa, Myllyn Sokoksessa on takana. Vähän oli
haikea mieli, kun tänään lähdin kotiin. Minulla on ollut ihanat työkaverit ja tuntuu kuin olisin tuntenut heidät jo vuosia...... Minä olin yksi tiimin jäsenistä ja se tuntui hyvältä. Olen kyllä tyytyväinen, että valitsin Sokoksen harjoittelupaikaksi....... suosittelen muillekkin.

Viikko alkoi taas yleisjärjestelyllä ja tavaran purkua ja esille laittoa. Olin koko viikon alakerrassa.
Tiinan kanssa katsoimme houkutuspöydät kuntoon ja vaihdoimme niihin yöpuvut ja lisäilimme tava-
raa, kun viikonloppuna oli paljon mennyt. Tämän ikkunan vaihdoimme kokonaan, uudet yöasut ja uusi väri. Siihen laitettiin silkkistä pinkkiä yöasua. Pöydälle kokosimme tyyliin sopivaa muuta
tavara. Miesnukke sai pinkin tyynyt kainaloonsa, kun oli niin "synkän" värinen :)





Olin kosmetiikka osastolla hyllyttämässä tavaraa ja laittamassa hälyttimiä kalliimpiin hajuvesiin ja
kosmetiikka tuotteisiin. Niitä tuli paljon lisää joka päivä , joten siinä riitti hommaa koko viikoksi.
Joka päivä myös houkutuspöytiä järjesteltiin ja lisättiin tavaraa.

Torstaina alkoi ALE ja silloin oli aika menoa koko päivä. Asiakkaat kyseli paljon neuvoa ja heidän
kanssaan meni aikaa ja vain välillä ehti hyllyttämään tavaraa.
Perjantai aamulla vaihdoin kaikki alakerran houkutuspöydät. Laitoin nukeille uudet yöasut, sellaiset
joita oli paljon jäljellä. Ihmisiä oli paljon ja kokoajan tavaraa kannettiin paikasta toiseen, kun joku tuote meni kaupaksi. Asiakkaat tarvitsivat paljon apua ja kyselivät mitä ostaisivat lahjaksi. To ja pe
toimin siinä sivussa myyjänä, kun järjestelin pöytiä. Kassalla en ollut ollenkaan. Olin myös pari tuntia auttamassa paketoinnissa, kun siellä oli kauhea ruuhka. Sokoksella ei saa ollenkaan "kihartaa" lahjanarua, vaan pitää tehdä sellainen kaunis "ruusuke" ja nauhat jättää suoriksi. Se on ketjun määräys. Jos asiakas halusi kiharan nauhan, jätimme sen suoraksi ja hän sai itse kihartaa nauhansa :)

Valokuvia en ole tällä viikolla ehtinyt montaa ottamaan, sellaista vauhtia on painettu menemään. Viikko on mennyt yhdessä hujauksessa ja vielä nyt kotona istuessakin on ihan vauhti päällä.... saa
nähdä koska tulee väsymys ;)

ISO kiitos kuuluu TIINALLE, EMMALLE ja KIIALLE!!!! Kaikki ovat mahtavia visualisteja!!!!
Heiltä jokaiselta olen oppinut monta asiaa ja olen oppinut näkemään/ katsomaan tuotteita eri tavalla
ja ymmärtämään miten tuote saadaan esille niin, että katsojakin ajattelee, että wau...
Sain ihana joululahjan visuilta halauksen kera ja johtajaltakin kiitoksen ja lahjakortin halauksen kera.
Kyllä minä olen ollut hyvä :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti