tiistai 12. marraskuuta 2013

Työssäoppiminen 1 vko / osa 1

Raisio Myllyn SOKOS
Palloja, palloja, palloja.... pieniä palloja, suuria palloja, punaisia palloja... valtava määrä :)
Harvemmin olen ostoskärryissä kujettanut joulukuusen palloja ja tämä ei ollut ainut kärry, jossa
niitä oli.
Tänään tiistaina "pörrötimme" havuköynnökset ja lisäilimme palloja, jos niitä oli irronnut.
Ne ripustetiin toisen kerroksen kaiteisiin.

Joulukuuset myös "pörrötettiin" ja lisättiin palloja. Sitten kannoimme ne eripuolille myymälää.

Maanantaina melkein kaikki kosmetiikkaosaston pöydät laitetiin uudelleen ja tavaraa tuli
paljon lisää. Meitä oli iso porukka aamusta aikaisin (osa tuli 7, osa 8 töihin) laittamassa pöytiä.
Minä laitoin (1 kuva) miesten pöydän, jossa oli lahjapakkauksia. Isot lasivaasit
pyyhittiin puhtaaksi ja laitettiin täyteen sellofaania ja kultahelminauhaa ja sitten pikku kuusi
niihin. Alueesta tuli tosi näyttävä. Alakerran kuusissa värinä on kulta ja yläkerran punainen.

Tiistaina olin suurimmaksi osaksi "yläilmoissa" ja kuten eräs asiakas kysyikin, että: oletko nyt urasihuipulla!?!?  Taisin olla, sillä korkeammalle ei enää päässyt Sokoksen tikkailla :)
Kattolamppujen ja spottien seassa touhutessa oli tosi kuuma ja vieläkin silmiin sattuu, kun niissä
on niin kirkas valo. Kaikki havuköynnökset saatiin tänään asennettua ja pölyt huiskittua pois
hyllyjen päältä.

Laitoin myös tänään ylä- ja alakertaan näitä punaisia  "mainoksia" (en tiedä miksi niitä kutsutaan).
Ne ripustetiin korkealle, pitkien metallikoukkujen kanssa. Niiden piti olla suorassa linjassa ja
keskellä käytävää. Yhdellä käytävällä se ei oikeen onnistunut, kun ei ollut mitään kiskoa katossa,
että ne olisi saanut samalle korkeudelle....mutta sain ne kuitenkin ripustettua, vaikka eivät  ne ihan
samalla tasolla ollutkaan.

Olen viihtynyt tosi hyvin ja kaikki ovat olleet ystävälisiä ja auttavaisia. Saan touhuta samaa hommaa, kuin oikeat visut JEE!!! Päivät kuluvat niin nopeasti, kun on tekemistä kokoajan. Vielä minun on
hankala löytää sieltä mitään, kun ovia ja käytäviä on niin paljon, että välillä pyörin siellä ihan eksyksissä, enkä tiedä mistä ovesta olen sellaiselle käytävälle joutunu ja mistä löydän pois.


Yhden uuden sanan olen kuullut tai siis lyhenteen... houkkari!! Kun minun käskettiin viedä sinne jotain, niin  "naamailmeestäni" näki varmaan heti, että en tajunnut ollenkaan mikä se oli, sillä niin nopeasti tuli selvennys, että houkutuspöytä!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti